Trafiksikkerhedskampagnen ‘Hop med i førerhuset’ – når viden og lango går hånd i hånd
Med en række korte filmbudskaber til unge mellem 13-16 år, skal kampagnen med titlen ’Hop med i førerhuset’ synliggøre lastbilers kraft og udfordringer i trafikken.
Vi ønsker at bidrage med vigtig information til de unge, der endnu ikke er i kørekortsalderen. På en pædagogisk, men samtidig humoristisk facon får de tilført nyttig viden om færden omkring en lastbil og arbejdsforholdene i førerhuset. Derfor vil vi formidle den proces gennem nogen, som de unge med sikkerhed lytter til.
Hovedpersonerne i trafiksikkerhedsfilmene er duoen Havshen Nabaz og Kamal Hassan, bedre kendt fra YouTube, Podimo og DR som Hav og Kamal, samt lastbilchauffør Ronnie Høst Kristensen fra Danske Fragtmænd i Aalborg.
Så tag din ven eller klasse med og kom forbi vores stand i telt 1. Vi har lagt op til et hvil i sækkepuderne med scilent høretelefoner. Her byder vi på et godt grin og en omgang popcorn.
Gruppen bag kampagnen, består af DTL – Danske Vognmænd, Applus Bilsyn, Circle K, Danske Fragtmænd, Fagforbundet 3F, If Skadeforsikring og Volvo Trucks.